Friday, December 11, 2009

Selamat Datang ke blog E-Tazkiirah

jom kembara ilmu bersama saya

Assalamualaikum w.b.t.


Alhamdulillah, segala puji bagi Allah dan tidak lupa selawat serta salam buat junjungan agung kita Nabi Muhammad s.a.w.Alhamdulillah akhirnya ana telah mendapat insiatif terbaru untuk berkongsi sedikit sebanyak ilmu dengan sahabat2 sekalian sekaligus sebagai tatapan, renungan dan muhasabah kita bersama dalam mendekatkan diri kita dengan Allah s.w.t.

Tujuan kita belajar tidak lain dan tidak bukan untuk mendapat keredhaan Allah. Tujuan kita menambah ilmu di dada kita juga bukannya bertujuan untuk mengangkat diri, untuk sombong, untuk menghina orang lain, menghentam ulama, dan menentang Islam, tapi tujuan kita mencari ilmu yang sebenarnya adalah semata-mata untuk mendekatkan lagi diri kita yang semakin jauh ini kepada Allah azza wajall.

Kali ini ana berkesempatan untuk mengubah cara mengurus blog ni, kalau sebelum ni ana lebih mengfokuskan kalam masyayikh yang ana ikuti namun kali ni ana lebih kepada tazkirah, kalam2 ulama dalam kitabnya, ceramahnya dan lebih kepada perkongsian agama yang akan ana tulis pada masa akan datang. Maka kali ini lebih meluas berbanding sebelumnya, insyaAllah. Sebabnya, ana rasa tidak mampu untuk bawakan perbincangan syeikh2 yang ana ikuti kerana terlalu rumit ana rasa.

Akhirnya, tolong doakan agar ana dapat istiqamah dalam perkongsian kita akan datang. Ana juga memohon kepada Allah supaya diberi keberkatan masa untuk ana mengisi mutiara2 di ruangan blog ini, amin. Sudi-sudilah mengutip mutiara di blog ini dan sebarkan kepada sahabat2 kalian, insyaAllah ada manfaatnya. Jika ada sebarang kesilapan boleh betulkan di ruangan shoutbox @ komen di bawahnya. Sekian, wassalam...

0 comments

Post a Comment

 


Blogger Template By LawnyDesignz